ADÓÜGYEK INTÉZÉSE ELEKTRONIKUSAN

Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, az egyéni vállalkozók és az adószámmal rendelkező magánszemélyek 2018. január 1-től elektronikus ügyintézésre kötelezettek.

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 36.§ (1) bekezdése alapján „Az adóhatóság írásban, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (a továbbiakban: Eüsz tv.) meghatározott elektronikus úton vagy személyesen, írásbelinek nem minősülő elektronikus útontart kapcsolatot az adózókkal”.

Kecel Város Önkormányzata és a Keceli Közös Önkormányzati Hivatal elektronikus ügyintézést biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel lefedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP e-szolgáltatási felülete az ELÜGY, melyet az ügyfelek az Önkormányzati Hivatali Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) érhetnek el.

Az Eüsz tv. alapján elektronikus ügyintézésre kötelezettektől 2018.01.01.-et követően papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni.

2019. január 1-jétől  az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 22. § (2) bekezdése alapján  az önkormányzati adóhatóság az adózó adószámlájának egyenlegéről, a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról NEM ÉRTESÍTI azt az adózót, aki (amely) bevallás benyújtására, illetve adatszolgáltatás teljesítésére ELEKTRONIKUS ÚTON KÖTELEZETT, vagy választása szerint elektronikusan nyújtotta be a bevallását. Ezen adózóknak az adóhatóság az értesítési feltételek fennállása esetén ELEKTRONIKUS TÁJÉKOZTATÁST küld az adószámla és a felszámított késedelmi pótlék elektronikus ELÉRHETŐSÉGÉRŐL. Az adófolyószámla csak abban az esetben kérdezhető le, ha teljeskörű képviseleti joggal/ meghatalmazottal rendelkező e-meghatalmazást küldött az önkormányzati adóügyek intézésére, és az rögzítésre került a rendszerben. Amennyiben még nem küldött meghatalmazást, kérem annak mielőbbi pótlását!

Ügyindítás, adófolyószámla lekérdezése: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Amennyiben nincs megfelelő űrlap, nyomtatvány az Önkormányzati Hivatali Portálon, csak abban az esetben használható az E-papír szolgáltatás: https://epapir.gov.hu/

Tájékoztatom továbbá, hogy az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 20. §(1) bekezdése alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.

Egyéni vállalkozók, akik nem Áfa-kötelesek és egyéb, adószámmal rendelkező magánszemélyek: részükre is kötelező az elektronikus kapcsolattartás, ügyintézés. A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással, vagy készpénz-átutalási megbízással köteles teljesíteni. Amennyiben készpénz-átutalási megbízással (csekken) szeretné teljesíteni az adófizetési kötelezettségét, a Keceli Közös Önkormányzati Hivatal adócsoportjánál igényelheti!